Nápověda

Pro rychlejší orientaci prosím zvolte s jakou aplikací potřebujete pomoci.
Bakaláři  |  školní pošta  |  Ms. Office  |  Ms. Teams

Bakaláři – nefungují (mobil / počítač)

1) Přejděte na www.hsplzen.cz a na konci stránky dole klikněte na příslušný odkaz. Pokud se načte stránka pro zadání jména a hesla, Bakaláři fungují.
2) Pokud se neobjeví formulář pro zadání jména a hesla, zkuste to z jiného zařízení. Pokud ani tím není problém vyřešen, nahlaste problém správci IT.
3) Přihlaste se na webu. Tím ověříte své přihlašovací údaje.

 

Bakaláři – Nedaří se přihlásit

1) Ověřte funkčnost pomocí postupu u otázky “Nefungují Bakaláři”.
2) Důležité je, jakou chybu systém hlásí při vašem pokusu o přihlášení. Přečtěte si ji a najděte řešení zde v nápovědě u jiné otázky.

 

Bakaláři – Špatný login nebo heslo

1) Zadáváte špatné přihlašovací údaje. Možná jde jen o překlep.
2) Musíte důkladně opsat jméno i heslo z papírku. Pozor na záměnu podobných znaků a velikost písmen. Velikost je nutné rozlišovat.
3) Přihlašovací údaje platí po celou dobu studia. Nemění se a nelze je znovu zjistit.
4) Při ztrátě hesla postupujte dle bodu “Bakaláři – nemám přihlašovací údaje”

 

Bakaláři – aplikace pro mobil

1) Aplikace pro mobil používá stejný server i přihlašovací údaje jako webová verze.
2) Ověřte že fungují Bakaláři viz postup u otázky “Bakaláři – nefungují”.
3) Přihlaste se do Bakalářů odkazem dole na webu školy. Pokud se pomocí webu přihlásíte, chyba je ve vašem mobilním telefonu. Dávejte pozor do jaké kolonky co vyplňujete. Adresu serveru školy nezadávejte ručně ale vyhledejte ji v aplikaci.

 

Bakaláři – škola nemá licenci

1) Postupujte dle bodu “Bakaláři – nefungují”.
2) Postupujte dle bodu “Bakaláři – aplikace pro mobil”.

 

Bakaláři – server neodpovídá

1) Postupujte dle bodu “Bakaláři – nefungují”.
2) Postupujte dle bodu “Bakaláři – aplikace pro mobil”.

 

Bakaláři – nemám přihlašovací údaje – ŽÁK

1) Nejdříve se pokuste najít papírek, který byl předán na začátku studia. Pokyn byl uschovat a vyfotit do mobilu. Fotky se standardně každému synchronizují do Gmailu nebo iCloudu. Najdete jej tedy i tam. Od roku 2020 je papírek od Bakalářů součástí pokynů pro práci s PC (celá A4).
2) Ze školního mailu pošlete správci IT žádost o nové heslo na základě jeho ztráty. Nové údaje obdržíte do 4 pracovních dní. Vydání nových údajů se zapisuje jako poznámka do školní matriky. K tomuto bude přihlédnuto při řešení případných kázeňských prohřešků.

 

Bakaláři – nemám přihlašovací údaje – RODIČ

1) Nejdříve se pokuste najít papírek, který byl předán na začátku studia. Od roku 2020 je papírek od Bakalářů součástí papíru A4 s popisem IT na škole. Předává se na schůzkách nultých ročníků, případně později dle dohody s třídním učitelem (učitelkou).
2) Pošlete správci IT žádost o nové heslo na základě jeho ztráty. Je nutné poslat žádost z mailu, který jste na přihlášce uvedli jako kontaktní pro zákonné zástupce. Přihlašovací údaje není možné poslat na jinou adresu! Nové údaje obdržíte do 4 pracovních dní.

 

Bakaláři – heslo

Postupujte dle bodu “Bakaláři – nemám přihlašovací údaje”.

 

Školní e-mail – nefunguje

1) Přejděte na www.hsplzen.cz a na konci stránky dole klikněte na příslušný odkaz. Pokud se načte stránka pro zadání jména a hesla, e-mail funguje.
2) Pokud se neobjeví formulář pro zadání jména a hesla, zkuste to z jiného zařízení. Pokud ani tím není problém vyřešen, nahlaste problém správce IT.
3) Přihlaste se na webu. Tím ověříte své přihlašovací údaje.

 

Školní e-mail – nelze se přihlásit

1) Ověřte funkčnost pomocí postupu u otázky “Školní e-mail – nefunguje”.
2) Důležité je, jakou chybu systém hlásí při vašem pokusu o přihlášení. Přečtěte si jí a najděte řešení zde v nápovědě u jiné otázky.

 

Školní e-mail – účet neexistuje

1) Nejste žákem školy. Například jste již školu ukončili.
2) Nepoužili jste odkaz dole na stránce školy. Nejspíš jste odkaz hledali ve vyhledávači.
3) Zadáváte špatnou e-mailovou adresu. Postupujte dle bodu “Školní e-mail – moje adresa” nebo “Školní mail – heslo”.

 

Školní e-mail – moje adresa

1) Každý žák má po dobu studia svou vlastní e-mailovou adresu.
2) Adresa je ve tvaru login@student.hsplzen.cz
3) Login je tvořen pomocí malých písmen bez diakritiky, ve tvaru – několik znaků ze jména, tečka a příjmení.
4) Tento login (bez zavináče a domény) se používá pro přihlášení na školním PC.

 

Školní e-mail – heslo

1) Heslo je vždy stejné pro školní PC i školní mail.
2) Změnit jej lze jen ze školního PC.
3) Při prvním přihlášení jste si museli nastavit své vlastní heslo. nelze jej zjistit.
3) Od roku 2020 platí žákům stejné heslo po celou dobu studia. (Změna není zakázána.)
4) Zapomenuté heslo hlaste učitelům na začátku výuky v učebnách PC. Jen výjimečně lze osobně přijít za správcem ICT. Nelze zaručit že vaše heslo bude resetováno na počkání!

 

Word, Excel, PowerPoint

Potřebujete tyto aplikace pro zpracování domácího úkolu, samostatné ročníkové, nebo maturitní práce?
1) Možná bude stačit on-line verze. Přihlaste se do školního mailu, v levém horním rohu klikněte na ikonu “9 kostiček” a zvolte požadovanou aplikaci.
2) Po dobu studia máte možnost legálně instalovat do domácího PC balík kancelářských aplikaci Office 365.
3) Pro instalaci potřebujete přístup do školního mailu.
4) Na webové stránce školy, klikněte úplně dole na odkaz “Portál Office365”.
5) Přihlaste se stejně jako do školního mailu.
6) Po přihlášení klikněte vpravo nahoře na tlačítko “Nainstalujte si Office” a dále postupujte dle instrukcí na obrazovce.

 

Microsoft Teams – špatný zvuk přednášejícího

1) Na základě zkušeností víme, že zvuk často vypadává a je sekaný pokud se připojujete ke schůzce z prohlížeče.

řešení:
2) Zkuste nainstalovat desktopovou aplikaci a tu následně použít k připojení ke schůzce. Odkaz na stažení zde.

 

Skip to content